Pokud jste se rozhodli zkusit své štěstí mimo Českou republiku, měli byste mít na mysli, že stěhování do zahraničí obnáší spoustu příprav a zajišťování. Naši vyškolení zaměstnanci provádí stěhování bytů, rodinných domů či kanceláří do zahraničí i ze zahraničí. Náš vozový park má integrovaný navigační systém, který jednoduše propočítá nejvhodnější trasu z místa nakládky do místa vykládky. Díky satelitnímu zařízení, jež je nainstalováno ve všech našich vozidlech, jsou stěhované předměty v bezpečí. S přesností na metry můžeme určit polohu vozidla po celé Evropě. Přenechejte starosti se stěhováním do zahraničí našim odborníkům.
Provádíme stěhování v rámci i mimo EU
Díky zjednodušení přepravy v rámci členských států Evropské unie, odpadlo nejen spoustu vyřizování celních formalit, ale i čekání ve frontách na hranicích. Naši vyškolení zaměstnanci přepraví vše, co bude zapotřebí do/i z Belgie, Dánska, Estonska, Finska, Francie, Chorvatska, Irska, Itálie, Lichtenštejnska, Litvy, Lotyšska, Lucemburska, Maďarska, Německa, Nizozemska, Norska, Polska, Portugalska, Rakouska, Řecka, Slovenska, Slovinska, Španělska, Švédska, Švýcarska i Velké Británie. Kromě stěhování v rámci České republiky a Evropské unie zajišťujeme i mezinárodní přepravu. Na vyžádání provedeme stěhování i do Ameriky, USA a Kanady.
Přípravy ke stěhování
Při stěhování do zahraničí se náš zaměstnanec přijede osobně podívat na věci určené k přepravě a upřesní si s vámi podrobnosti stěhování. Vyzvedne si od vás seznam přepravovaných věcí v českém jazyce. Tento seznam je pak zhotoven ještě v cizím jazyce a doprovází přepravovanou zásilku. Od klienta je požadováno čestné prohlášení, že stěhované věci jsou věci osobní a použité. Naši zaměstnanci zajistí případná povolení pro možnost nakládky a vykládky věcí (zabezpečení volného místa cca 10 – 14 metrů).
Zajistíme stěhování do zahraničí bez starostí
Doporučujeme prohlídnut sekci „Reference“ od našich spokojených zákazníků.
Tipy a rady pro stěhování do zahraničí
Na začátku je dobré mít plán. Je zapotřebí si promyslet, co vše je zapotřebí při stěhování do zahraničí zařídit. V předstihu si vyberte a zajistěte spolehlivou stěhovací firmu. Zadáním poptávky více firmám a požádáním o nacenění přepravy nic nezkazíte. S uvážením si promyslete, co všechno s sebou povezete a jaký typ přepravy do zahraničí zvolíte. Zákazníci mohou zvolit klasickou přepravu pozemní dopravou, leteckou dopravou, lodní nebo železniční dopravou.
Při stěhování do zahraničí nesmíte opomenout následující přípravy:
- Kontrola dokladů: Vždy se ujistěte, že vaše občanské průkazy, pasy, řidičské průkazy, průkaz pojištěnce a případná víza jsou platná při stěhování do cílové destinace. Doporučujeme nechat zhotovit úředně ověřené kopie důležitých dokladů, jako je rodný nebo oddací list, doklad o dosaženém vzdělání nebo očkovací průkaz.
- Pojištění: V předstihu se informujte u své zdravotní pojišťovny na postup při odhlášení z placení zdravotního pojištění v případě dlouhodobého zahraničního pobytu. Nezapomeňte, že v cizí zemi musíte být zdravotně pojištěni po celou dobu pobytu.
- Stěhování za prací: Pokud je vaše stěhování do zahraničí spojeno s pracovní příležitostí, zajistěte si pracovní oprávnění pro danou zemi. V případě práce v zahraničí se o platbu pojištění postará zpravidla nový zaměstnavatel. OSVČ je nucen se ze zdravotního i sociálního pojištění odhlásit sám.
- Platby kartou nebo hotově: Zvažte, jakými finančními prostředky budete provádět platby v zahraničí. Doporučujeme mít zásobu místní měny v hotovosti pro případ nefunkčních terminálů. Při stěhování do zahraničí se vyplatí zřízení bankovního účtu u místní bankovní společnosti, neboť měsíční poplatky a výběry z bankomatů s českou bankou mohou být pro klienta nevýhodné.
- Pošta: Proveďte změnu korespondenční adresy, příp. změnu adresy trvalého pobytu. Česká pošta nabízí službu zvanou „Dosílka“, kdy vám po zvolenou dobu budou veškeré listovní zásilky a balíky přeposílat na adresy příbuzných a známých. Tato služba funguje na základě plné moci. Zpoplatněnou službou je také „Virtuální kancelář“, kam přichází veškeré listovní zásilky. Veškeré písemnosti jsou digitalizovány a zasílány prostřednictvím e-mailu. Písemnosti úředních i soukromě-právních objektů lze zasílat i do datové schránky.
- Lékař: Svému ošetřujícímu lékaři oznamte váš pobyt v zahraničí, nebo ukončete působení v jeho ordinaci. Zajistěte si případně nového lékaře v cílové zemi.
- Úřady: Daně se platí v zemi, kde vykonáváte své zaměstnání. Proto se vždy ujistěte, že vás nový zaměstnavatel nahlásil a zaregistroval na příslušném finančním úřadě. Vždy myslete na heslo: „Důvěřuj, ale prověřuj!“.
- Domácnost: Pokud prodáváte před stěhováním do zahraničí byt či dům, ověřte, že veškeré přepisy a odhlášení proběhly v pořádku. Jedná se o přepisy či ukončení dodávky energií a vody, zrušení služby poskytující internet, služby mobilního operátora, poplatky za televizi, rozhlas a v neposlední řadě poplatky za komunální odpad.
- Děti: Klienti mířící do zahraničí s dětmi, nesmí opomíjet přechod svých ratolestí do nového školního zařízení.
- Domácí mazlíčci: Spousta našich klientů jsou vlastníky domácích mazlíčků. Tito jsou bezpochyby neopomenutelnými při stěhování do zahraničí. Každé zvíře/živý tvor vyžaduje speciální zacházení a podmínky. Předem se informujte, jakým nejvhodnějším způsobem je možné domácího mazlíčka přesunout a jaké podmínky musíte při stěhování splnit. Čistokrevní psi, kočky a fretky jsou obvykle vybaveni cestovními a očkovacími průkazy. Dále musí být zvířecí společník, který je převážen do jiného členského státu EU, označen mikročipem.
- Dopravní prostředky: V případě, že svůj vlastní dopravní prostředek budete v zahraničí využívat, je vhodné se předem informovat na silniční a další poplatky spojené s vlastnictvím a využíváním veřejných komunikací.
Svěřte své věci do rukou profesionálů
Stěhování do zahraničí je většinou náročné a zabere spoustu času a zařizování. Existuje však elegantní způsob, jak se negativních pocitů a starostí se stěhováním do zahraničí zbavit. Pokud svěříte přepravu a papírování do rukou profesionálů, provedou tito všechny potřebné úkony za vás. Naši vyškolení zaměstnanci zabalí věci ze seznamu určeného k přepravě, naplánují nejlepší trasu, vyřídí komunikaci s celním úřadem, zajistí potřebná povolení a pojištění, zabalené věci uloží do speciálních certifikovaných obalů určených pro přepravu, vše spolehlivě převezou a proclí, nábytek rozmontují na místě nakládky a smontují v místě vykládky. Všichni naši zaměstnanci hovoří plynule anglicky, příp. i dalšími světovými jazyky, proto není potřeba se obávat z jazykové bariéry při přepravě do zahraničí.