Stěhovaní levně Praha
Volejte nonstop 723 123 100

Kam všude po stěhování nahlásit změnu bydliště?

Jednou však přijde doba, kdy člověk začne žít sám a zapíše si trvalé bydliště na skutečné místo svého pobytu. Když se pak přestěhuje, je třeba změnu bydliště oznámit na patřičné úřady. Kam všude musíte zajít?

Od roku 2012 v ČR fungují tzv. základní registry, díky kterým už nemusíte chodit úplně na všechny úřady a řešit všechno zvlášť. Úřady si data mezi sebou předávají automaticky, přesto je dost těch, jejichž návštěvě se nevyhnete.

Kam určitě musíte zajít nahlásit změnu?

Až se přestěhujete, je určitě nezbytné navštívit:

Obecní úřad vaší obce či městské části

Tam, kam jste se přestěhovali, zajděte na obecní úřad a vyplňte přihlašovací lístek k trvalému pobytu. S sebou budete potřebovat:

  • platný OP
  • doklad o užívání nového bytu/domu (kupní smlouva, nájemní smlouva, výpis z katastru nemovitostí) nebo úředně ověřený písemný souhlas majitele bytu/domu s vaším trvalým pobytem
  • 50 Kč jako správní poplatek

Dobře si rozmyslete, kdy na úřad zajdete, protože od této chvíle se odvíjí všechny další zákonné povinnosti.

Do 15 dnů od nahlášení změny trvalého pobytu je třeba zažádat o nový občanský průkaz, což uděláte také na městském úřadě. OP bez čipu stojí 100 Kč, OP se strojově čitelnými údaji a kontaktním elektronickým čipem vyjde na 500 Kč. Fotografii s sebou nosit nemusíte, vyfotí vás přímo na úřadě. Vezměte si však s sebou doklad o změně bydliště.

Na městském úřadě se nachází také odbor dopravy, tam bezpodmínečně navštivte registr vozidel. Do 10 pracovních dnů od změny trvalé adresy je třeba tam nahlásit změnu, zaplatíte 50 korun jako správní poplatek a vydají vám nové osvědčení o registraci vozidla. Pokud se stěhujete do jiného kraje, za 50 Kč vám zdarma vydají nové registrační značky.

Jestliže se stěhujete do jiného města, do 5 pracovních dnů si musíte jít vyřídit také nový řidičský průkaz, opět za poplatek 50 Kč. Pokud měníte adresu v rámci jednoho města, ŘP řešit vůbec nemusíte.

Zdravotní pojišťovna

Do 30 dnů od přestěhování je třeba změnu oznámit vaší zdravotní pojišťovně.

Kam musí zajít pouze někdo

Jsou úřady, na něž se musí zastavit pouze někteří z nás.

Finanční úřad

Jste zaměstnanci, nejste registrováni k dani a nemáte povinnost podávat daňové přiznání? Pak na finanční úřad nechoďte, sám vám zašle oznámení o změně příslušnosti.

Jestliže daňové přiznání či hlášení i jako zaměstnanci podáváte, do 15 dnů je třeba na úřad zajít.

Kam chodit nemusíte

Jaké úřady jsou napojeny na centrální registr a data o vašem novém bydlišti si stáhnou samy?

Živnostenský úřad

Data si získají, ale jestliže máte sídlo podnikání na svém místě bydliště, pravděpodobně bude třeba ho změnit, zajít na úřad osobně, případně doložit souhlas majitele nemovitosti atd.

ČSSZ

V případě, kdy pobíráte důchod, je třeba změnu nahlásit, jinak si Česká správa sociálního zabezpečení data stáhne sama.

Katastrální úřad Ten si data získá sám, můžete si to snadno ověřit na veřejném portálu v sekci Nahlížení do katastru nemovitostí.

Vyřizování není málo, ale většinu záležitostí zvládnete na městském úřadě za jeden den, tak se toho nebojte.

Stěhovaní levně Praha 723 123 100
Zavolejte nám pro předběžnou kalkulaci
nebo rovnou zadejte poptávku a domluvte si detaily stěhování.
Stěhovaní levně Praha

Orientační ceník

1+1
od 2000 Kč
3+1
od 3000 Kč
5+1
od 6500 Kč
Office
od 2000 Kč
Doprava
od 550 Kč
Stěhovaní levně Praha
Pojištění

Vaše věci jsou po celou dobu stěhování pojištěny až do výše: 2 000 000 Kč
Nadace Leontýnka Firma Stěhování levně Praha pravidelně přispívá na účet nadaci Leontinka.